NAMN - ÅLDER - BOR


Här kan du skriva lite om dig själv och om din blogg...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Pellentesque quam mauris, suscipit at mollis vel, auctor a felis. Maecenas faucibus ipsum varius elit lacinia ut vulputate arcu aliquet. Etiam vitae sem erat. Pellentesque luctus malesuada nisl, a pretium dolor iaculis sed.



3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-30  |  Tid: 23:28:57

30 Augusti 2010

Ja nu sitter man åter här en kväll igen,, har varit en relativt bra dag idag iaf allt som såg ut att bli en sådan helvetes dag, så lyckades solstrålarna i min dag tränga sig fram under de gråa molnen. Efter skolan idag så har jag mest tagit det lugnt, sådana dager behöver man ibland oxså, men inte allt för ofta. Var ner på bobdy center och fick massage idag.. =) sen efter det var jag helt genom oslagbar trött. La mig på soffan och somnad in i min djupaste sömn och vaknar av att mor väcker mig… ja så nu har man gjort en del läxor och sitter mest och slöar vid datorn… borde sova snart men kan verkligen inte… för mycket tankar kring allt.. aja men till des ha det så bra nu!

3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-30  |  Tid: 15:01:39

29 Augusti 2010

Godkväll alla bloggläsare.. ja dagen börjar lida mot sitt slut nu och jag är hur tröt efter dagen. Lugn morgon.. slöade extra mycket idag med tanke på hur jag brukar göra. Men efter lunch så fick jag nog och åkte ner på Orsa. Sen vid 4 tiden kom Fia hem till mig. Satt mest och pratade skit snack… klockan tickade iväg och hon gick hem.. nu på kvällen så har jag väll inte hittat på så mycket. Har pluggat en del. And thats my day for today! //Rebecka


Musik  |   Kommentarer (2)
Datum: 2010-08-30  |  Tid: 14:59:32

Dagens lått


Skola  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-28  |  Tid: 22:06:43

trött, slut snart död

Hjälp! Är helt slut efter dagens händelser…
ja vaknade si så där rund 9 var omöjlig att somna om så åkte ner till gymmet och var där i nästan 2 timmar… sen på marknaden som var i Orsa idag, kul var det eller inte ^^
jaja sen hem och vila sig till man skulle jobba på kvällen i mora på ishallen. Mora ik hade tydligen 75 år jubileum.
så kom ditt kl 16,00 och stog f*n och väntade på Sofie såååååå länge med Ricky men tilslut kom hon ju (jippi) så började att göra inordning förrätten, lyssnade lite på när banden repade… hehe sen anlände gästerna och de intog sina platser och åt så bra sina små föräter. Sen var det vara att springa ut och ta bort det och ut med huvudrätten.. sen blev det nog en liten paus där för mig och Sofie  ;-) när vi kom tillbaka så var det mesta färdigt, fixat så tog det lugnt medans alla gästerna åt upp av de nu som ska kallas den goda maten.. vet inte om jag ska hålla med om det… men men alla har vi olika smaker. Sen var det ut igen och ta in alla dessa tallrikar för ca 800 gäster… snabbt ut med efterrätten ja sen fans det väll inget mer att göra eller?? Joo då det fanns massvis att göra! Plocka av borden från diverse flaskor, glas, tallrikar mm… allt ska bort! Skulle nog ha satt på mig en stegräknare och se hur mycket man sprang där inne, det skulle jag nog allt vilja veta. sen så träffade man väll på en och annan man kännde.. och de var väll mer eller mindre berusade...

men nu ska jag lägga mig och  se en film... och imorgon så blir det att vara med Fia å vad jag har saknat henne! <3

kramzzi på er Rebecka


Skola  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-27  |  Tid: 22:24:04

första veckan avklarad!

Ja då var det fredag i dag och man överlevt den första skolveckan, vist har det gåt fort? Eller är det vara jag som tycker det.
själv tyckte jag det alldeles nys var jul och jag var i Borlänge och jul shoppade hahaha, men det var ju nys.. jaja den dagen mins jag så väll fortfarande hände så mycket roligt den dagen….
Men nu dill dagen som vart.. Jaja tog en sovmorgon jag tills jag vaknade utan att klockan ringde, vist är det bara så skönt att få vakna så där av sig själv och kliva upp och ta det lugnt,, ta tee eller kaffe eller vad det nu är för er som gör er så ni vaknar till liv.. för min del behövde jag varken kaffe eller te att vakna idag :O jag var klarvaken.. slog bara upp ögonen och reste mig hastigt ur sängen och klev upp, men insåg att fönstret hade ståt öppen i natt och det var mer eller mindre iskallt i rummet så slängde mig under de sköna duntäcket och låg och drog mig en lång stund. Sedan kläde jag på mig och gick upp för att se om jag fått något intressant mail.. sen så blev det ett sjukhus besök för mig blev nog kvar där 1 timme sedan tog jag mig till skolan och min sista lektion för dagen….. mm idrott vi började iaf lugnt med några små lekar hahaha lekar på gymnasie nivå.. kan inte tro det jag…

sen så dog jag den LÅNGA buss färden hem…  eller inte tog busen ända ner till Orsa och var där till närmare 5 sen drog jag mig hemåt och ställde mig och lagade mat till mig själv… blev ”ala mix de lux soppa Rebecka” hehe mums säger jag bara =)

Nu har jag laddat upp helgen med 3 filmer.. så blir att se en film i kväll eller två!

  






tills nästa gång vi hörs har jag ett litet ord språk till er alla.
Det sägs att en person bara behöver tre saker för att bli riktigt lycklig;
någon att älska, någonting att göra och någonting att hoppas på


och tänka sig jag har alla de så jag är riktigt lycklig!

-----> NU krypa ner under duntäcket och sätta på första filmen

god natt

 


3. 2010 sommar  |   Kommentarer (1)
Datum: 2010-08-26  |  Tid: 20:20:26

Vägen upp till lyckan är lång, Men jag har tagit första trappsteget nu!

Kom precis upp från ett tränings pass nu,, jippi jag har satt ny mål för mig denna höst och det är att jag ska må bra! Bättre än dat jag gjort på länge. Vist jag har fåt hjälp av en närstående vän som jag var ner och besökte nu undersommarlovet. Hon lyckades med det ingen annan har med tidigare, hon vände på mitt sätt att se på livet och hur jag ska hantera visa saker och inte se andra som helt perfekt, andra har ju sina problem under ytan oxså lik som jag.

Jag hade iaf sovmorgon idag och fann va skönt det var med dendär extra timmen att sova.. men dessvärre kan busschaufförerna inte riktigt köra som de ska hahaha.. in till Mora lasarett och sedan tillbaka till Vattnäs :O men tillslut kom jag till skolan och började dagen med en ny kurs DRYCKER.. se ut att bli ett bra år att läsa kursen. Sedan svenska,, åå ja det är som det är med den kursen.. får se hur vi löser det på bästa sätt framöver. Kom lite senare till bagerilektionen och märkte att brand larmet hade gåt… hehe  så blev att utrymma skolan.. var bara en brandövning…
väll när jag slutade skolan så åkte jag ner till gymmet och köpte ett gym kort,, så nu kommer ni se mig där :D

Fick ett långt och personligt medlande på msn när jag kom hem och det vände nog ännu mer på mig.. Jag mår bara bättre för varje dag nu när du skriver sådana tips och hjälper mig komma igenom allt! Vill att du kommer hem snart så man kan åka ner till dig under en helg och hälsa på :D

nä nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag nog krypa ner under det underbara duntäcket och lägga mig och se någon bra film, hehe har tagit fram mina gamla vhs filmer.

                                                  //Rebecka


Kärlek  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-25  |  Tid: 16:42:37

the sad girl....

I want you to believe when is real,
you cant just leave from what i feel
wherever you may go im in your soul,
when the years goes by you miss me so
I can feel my heart it burns for you,
like it heals whenever i turn to you
If you only knew what i feel for you,
my love to you is real and true!

 

I see my tear´s come and fall down on the floor
I hear my heart beat
I see myself in the mirror and see the sad girl, I used to be the always smiling and happy girl.  
and now
I don’t want to see my tear´s any more in the mirror ……
I don’t want to her my heart beat any more……
I´m sow tired off my life.
I just don’t want to live my life.
I just want to disappear from this planet…. NOW!

3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-24  |  Tid: 22:17:24

inge bloggande idag!

2 sjukhus besök idag,LYCKAT, inte.... skola och sen inget mer. livet suger

Kärlek  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-23  |  Tid: 23:28:02

Har jag någon gån varit riktigt kär?

Jag fick en fråga från en läsare här om dagen när jag var utomlans. Nämligen om jag har vart kär på riktigt någon gång, sådär riktigt kär så allt bara pirrar till i hela mig. Sen ville läsaren att jag skulle beskriva hur jag kände när jag var kär. Det kommer bli svårt för mig att skriva allt detta men ska göra mitt bästa att förklara mig, även om jag inte är den bästa på att förklara allt som har med sådant att göra men ska göra ett försök.





Jag har vart kär. Och en gång riktigt ordentligt kan jag säga. Sådan kärlek som gjorde mig så varm och glad, lycklig för varje dag när jag vaknade upp och somnade in. och bara tanken på att förlora denna person gjorde mig ledsen. Jag kunde verkligen inte tänka mig någon annan än just denna person. I hans armar var allt så säkert och tryckt. Jag kände mig så speciell med honom. Hela mitt hjärta slog för han. hans luft, hans fina ögon och ja jag kunde bara se in i de underbara ögonen… när han log mot mig. Sen en dag vände allt.. jag hade känslan inom mig på morgonen men ville inte tro på den.. var och pratade med en på morgonen och så kom senare till skolan den dagen.. allt var bra då men sen efter skolan blev allt en katastrof..  allt så fort. Men någonstans vände allt. Jag trodde jag skulle gå sönder, bryta ihop allt gjorde så ont. Det gick inte att sova, tänka, äta, ja jag gick på medicin i 1 månad efter det och drack mycket då. Jag drömde mardrömmar, kunde inte tänka klart, ville vara hoppa av skolan och åka här ifrån för en obestämd tid. Jag skrek av ångest och gråt. Om jag gick ner till stan såg jag han, skolan jag vart än jag var så såg jag han.. så jag höll mig mest hemma.
Varje natt drömde jag om hur han sa till mig att allt bara var skoj för han att jag aldrig betytt något för honom. Sommaren kom och jag blev allt mer deprimerad. Jobbade, sov jobbade, sov ja så såg min sommar ut. Men ändå så sov jag inget heller, jag kunde inte sova, jag bara låg vaken i min säng och fick tåliga tankar på mig själv och mitt liv.
Det gjorde så otroligt ont fortfarande när jag tänkte på honom. Han existerade inte längre i min värld, Jag kände mig så sviken och dum. Jag hade litat på honom.
Idag är vi vänner tror jag iaf. Men samtidigt känns det så fel, det är han som ska vara min. Självklart finns saker jag inte tar upp här i bloggen, man tar inte upp för personliga saker. Idag önskar jag att jag aldrig hade betet mig så mot honom. Men jag var så osäker i mig själv. Och jag var så rädd för att mista han som bara skulle vara min.
Mitt hjärta har alltid varit en del av honom sen des. Han är den första människan jag har älskat riktig! som fått mig att må bra på riktigt och fått mig att sväva på moln av lycka. Jag gjorde så många glädjeskutt för mig själv när vi började träffas och jag lyste upp den mörka och kalla vintern. Vist jag tycker om honom fortfarande, han är en bra vän och jag är så glad att vi kan delvis vara vänner idag även om det är svårt idag. Tack för allt, och förlåt för allt!
 du betydde världen för mig! Jag önskar du visste hur mycket. Du har faktiskt var en trygg punkt i mitt liv.


 

Idag kan jag blicka tillbaka och se alla de underbara stunderna med dig. Men ibland önskar jag mig dig som min egna igen.  Allt har en mening med allt eller hur!
Det var ingen som lyssnade så bra på mig som du.



hoppas att du fick svar nu! 

                                               //Rebecka


4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-23  |  Tid: 20:27:23

Bilder!

Nu ligger de flesta bilder utte på bloggen ;)


                                                      //Rebecka

3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-23  |  Tid: 19:45:37

Drömar jag inte ska drömma nu

Vaknade med ett ryck, vad är klockan :O men ändå hade jag ingen tid att passa.. eller hade jag men har glömt bort.. iaf så drömde jag drömmen jag inte borde drömma nu. Har nog med att stå på mina egna ben och klara mig i vardagen själv.. vill men ändå inte, vågar inte ta chanser igen.. har hänt mig så många gånger nu och en gång till klarar jag inte av just nu.

 Har mesta tiden av dagen spenderat att packa upp allt från resan och tvättat och in i garderoben. Var oxså in en sväng till Mora i dag med mammsen och köpt en telefon :D  nu ser ni, från och med 1 september så har jag fast bredband igen, istället för mobilt bredband!. Jippi :D nu kommer det gå mycket snabbare.
Nu väntar jag bara på att en kompis ska logga in på msn så man kan prata lite med denna person om vissa saker och reda ut det som blev sagt igår!

tills des -----> ha det så bra!

                                                                                                            //Rebecka

Allmänt  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-23  |  Tid: 19:42:47

Drömar jag borde inte drömma nu

Vaknade med ett ryck, vad är klockan :O men ändå hade jag ingen tid att passa.. eller hade jag men har glömt bort.. iaf så drömde jag drömmen jag inte borde drömma nu. Har nog med att stå på mina egna ben och klara mig i vardagen själv.. vill men ändå inte, vågar inte ta chanser igen.. har hänt mig så många gånger nu och en gång till klarar jag inte av just nu.

 Har mesta tiden av dagen spenderat att packa upp allt från resan och tvättat och in i garderoben. Var oxså in en sväng till Mora i dag med mammsen och köpt en telefon :D  nu ser ni, från och med 1 september så har jag fast bredband igen, istället för mobilt bredband!. Jippi :D nu kommer det gå mycket snabbare.
Nu väntar jag bara på att en kompis ska logga in på msn så man kan prata lite med denna person om vissa saker och reda ut det som blev sagt igår!

tills des -----> ha det så bra!

                                                       //Rebecka

4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-22  |  Tid: 23:10:44

äntligen hemma

Ja då har man kommit hem för drygt ett dygn sedan.. känner mig hyfsat okej idag men har mest tagit det lugnt idag och försökt att få huvudvärken och illamåendet att försvinna. Direkt när man kom hem till Orsa så byte om till bröllopet och kom hem runt 2 inatt, lagom sliten var jag nog allt.

I dag så har det varit det ovanliga sommar vädret i Sverige jag nästan glömt. Regn, sol, regn… jag som har varit borta en vecka har mer eller mindre gått i linne hela dagarna och legat på stranden. Var dum som ja är gick ut i regnet i linne.. jag frös man inte lite då… det är ju iskallt här! En ska jag lova er är att så snart jag gått färdigt skolan så sticker jag, bort, bort här ifrån! Till ett varmt land! Regnet var ändå skönt att känna rinna ner över ens axlar och ner över efter att bara sett sol och levt i 34 grader varje dag, och inte duschat varm på en vecka.. Så var det en lättnat men ändå lite deprimerande att se regn igen. Vist saknar jag värmen redan och allt jag gjorde där nere.

Under dagen har jag varit lite halvt nere.. människor som svikit en och så, människor har kommit och gått men det finns en person som alltid stannar kvar i mina tankar fortfarande.. inte bra!  Satt mest på tåget hem igår och tittade ut genom fönstret med den ljuvliga musiken i öronen..  och drömde mig bort, bort till mitt sagoland där jag var den lyckliga lila flickan jag var vid så där 5 års åldern. Hade inga problem. Allt var hur bra som helst. Sen började problemen komma ett efter ett i livet och nu är jag här. Allt står still inget händer i mitt liv nu… jag behöver en förändring, en stor förändring, snart, snarast, nu…….  
Vist har jag toppar och dalar i mitt liv och nu är de någon stans nere i dalarna och gräver djupa sår inom mig.

 

Men blev glad när jag fick höra att en viss vän skulle åka ner över idag men en sp person för henne! Lycka till nu! Så syns vi i skolan.




NU ----------> Film
                                                          //Rebecka


4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-21  |  Tid: 07:01:07

idag hemresa :´(

Ja det är redan lördag :´( och jag ska åka hem här ifrån. Trivs så himla bra här nere nu! Ärligt talat så saknar jag inte Sverige alls.

Var ett tag sen jag bloggade nu sist men har inte hunnit med.. senast tisdag :O vad har jag gjort sedan des? Joo Onsdag? Då låg jag nog mest hela dagen på stranden och Torsdagn blev det en utflykt till Kroatien. Fredag var min sista dag här så då gick vi ut, Träffade några Madde kände här ner.. en från Danmark nämligen.. :D  kvällen slutade uppe på Topp Hill.. åå vilket roligt ställe det var där uppe. Vi kom nog hem därifrån kl 4 inatt och sitter här nu vaken men allt mindre pigg.. aja ska nog sova på planet hem om jag lyckas med det tills man kommer hem och ska slänga sig på bröllopsfesten.


Bloggar mer när jag är vaken och vid liv vilket jag inte riktigt är nu!



//Rebecka


hur vakert får det inte vara?!


i Kroatsien


sista kvällen i Montenegro :D ;)


4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-18  |  Tid: 23:29:41

Dagena händelse

Tankarna  idag  har varit få.. men har nog hunnit med en del..
ja igår Tisdag så åkte hela gänget upp till en restaurang och åt mycket god mat.. mm kyckling! Gänget ja då mennar jag reseledarna som jobbar här nere.. det far nämligen en av de som skulle åka hem imorgon (Onsdag) så vi kte upp ditt och tackade av henne.. sen efter det så åkte vi ner och tillbaka till Budva och nattlivet här nere, mycket skoj skoj. Men det tråkigt allt stänger här kl 1 : / men finns en anledning till detta oxså.. det är nämligen för att inte störa risterna.. men det finns och en  2 ställen som har öppet, en club nere i Budva, och en uppe på berget som heter Topp Hill. Men när de stängde kl 1 så begav vi alla hemåt..kom liksom inte ifrån restaurangen så tidigt utan kom ungefär där i ifrån kl 00. Ja hem och la oss oh upp tidigt i morse för att skjusa hon som skulle åka hem :/ väll på väg tillbaka så sa Madde att jag kunde väll följa på en resa till Kroatien som de på Apollo har.. så nu blir det  mot ytligare ett land! :D

 

Dagen händels

 

Det kommer mer uppdatering imorgon när jag är orkar --->







Teamet nere i Monenegro!


Jag och Frida


4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (2)
Datum: 2010-08-17  |  Tid: 17:27:15

Budva = Pippi på de sju haven

Hejsan
ja idag så har jag haft det bara bra. Rund lunch tid så gick jag ner mot stranden, hamnad idag på stranden mogren 1 och la mig en bra stund.. lite senare så kom Frida ner helt oväntat och la sig bredvid mig. Vi låg nog där en bra stund och solade =) ärligt talad så finns det inge bättre att göra, bara sola och ta det lugnt! Sen efter som Frida är reseledare så tog hon mig runt i gamla stan. Efter som igår när vi var på väg hem från ön så sa Madde att ”Pippi på de sju haven” hade spelads in här.. hehehe så som liten så var jag ett stort pippi fann så fick ju lov att gå och se lite av inspelningsplatserna! Såg 2 saker jag mins från filmen iaf :p sen så gick vi upp mot stan igen.. och nu sitter jag här på kontoret igen med hejdundrandes huvudvärk :O fattar inte varför.. dricker vatten hela tiden nu.. men men sånt är det..
ikväll så ska vi utt och äta. Madde, Frida, Johan, och någon släkting till Johan och jag så klart xD så bli bra det det! Hehehe ..

nä nu ska det bli ---> musik och bara sitta och fjanta sig vid datorn lite!
 

                                                                                          //Rebecka




4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (2)
Datum: 2010-08-17  |  Tid: 08:53:04

varför mår jag som jag mår?!

Varför mår jag som jag mår nu?! Just nu när jag ska må som bäst! och släppa alla tankar! Så kommer du i mina tankar för det mesta. Way!!! Själv kan jag inte lista ut det. Men alla har sina problem i livet. Och utan sina problem så skulle livet inte vara någon utmaning.  Jag sitter här i Maddes lägenhet tidigt nu på morgonen funderar om jag verkligen orkar sätta på musik, musiken som både gör mig glad och ledsen.. tror jag hoppar över det just nu… det är ju trots allt en vecka sen jag började lyssna på den sortens musik igen på väldigt länge.
Sen om det inte vore nog med det så har man ytligare ångest över sig själv.. jo vist har man. Men mer på detalj vill jag inte gå in på. Är bara så tröt på mitt liv! Vill bort från allt och alla! Vist det finns visa människor jag kommer sakna men ändå! BORT vill jag. Nu ska jag se vad som finns hemma och se om det är något bra på tv (om det är något man förstår det vill säg) sen så blir det att ta en promenad ner till stranden.


tills des ha det så bra där ute nu!


4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (1)
Datum: 2010-08-16  |  Tid: 22:39:42

till en liten Ö

Dagen… e okej så här ­­ligger det till. Jag och Madde blev ju kvar i Albanien löver natten som jag skrev i tidigare inlägg, kom ju hem tillslut, gjorde oss i ordning och gick ner till stranden. Åkte ut till  en liten ö som finns här och snorklade och badade, solade och så : ) gick och åt lunch och pratade kom och prata om gårdagens lilla depp som jag inte nämnde i tidigare inlägg. Var ju i Albanien då på den där festivalen, satt ner och pratade vi alla 3. Och helt plötsligt fick jag tankar jag inte skulle få! :O speciellt nu när jag är på semester! Fan vad jag hattar mitt liv ibland… aja åt upp och tog båten i land och gick omkring lite här, köpte mig en ny plånbok gjorde jag, sen hem och vill tills vi sa att vi skulle ut ikväll till gamla stan.. hehe men det slutade med att ingen av oss orkade det, så blev en hemma gväll och bara ta det lugnt. Men nu snart ska jag hoppa i säng för att orka med morgon dagen!

ha det bra tills des.




4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-16  |  Tid: 10:13:34

Montenegro - Albanien .... Albanien - Montenegro

 Och jag la mig på stranden medans Ja efter vi kom hem igår så somnade jag ganska snabbt. Madde fick ett samtal och skulle gå ner och träffa någon kompis så hon gjorde det och jag la mig. Sen när jag vaknade på morgonen där på var Madde på väg till jobbet. Och de där kompisarna hade tydligen sovit här oxså.. och sen sa hon att jag hade pratat med henne när hon kom hem.. ee okej de har jag inge minne av… jaja sedan skulle Madde ner till kontoret för sedan till välkoms-mötet så jag skulle bli upphämtad av hennes kollega som hade bilen. Så åkte ditt var Madde var och la mig på stranden.. sen så gick vi tillbaka till stan. Och åt lunch med de andra kollegorna.  Sen stranden för mig : ) och såg mig lite omkring i stan. Sen så skulle vi åka till Albanien. En 3 timmars bilresa till den här kompisen som var här igår kväll som jag aldrig träffade. Men resan ditt var väll värt det! Det visade sig när vi kom ditt att de hade någon festival där, så det var uppträdande på stora scenen. Åkte sedan upp till en by restaurang och åt middag. Efter den underbara middagen så åkte vi tillbaka till festivalen och stannade nog där till 2. Sen gick vi till den är kompisens lägenhet och sov där i ett fåtal timmer innan vi klev upp kl 6 och åkte hem över..  bilresan hem var lugn, inte så mycket trafik som det var när vi åkte till Albanien..  så nu är vi hemma igen kom hem för en timme sen ungiför och har ätit de jag fick i mig.. Pankakor och fil.




---> Nu stranden med Madde. Ska ut till en ö och snorkla  

kramar från Montenegro





4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-15  |  Tid: 01:01:07

fredag och lördag!

 

hejsan alla läsare!
Ja nu bevinner jag mig i utlandet. åkte hemifrån igår (fredag) med tåget ner till arlanda och allt gick bara bra med tågresan ner.. när jag väll kom till arlanda så fog jag in på mitt lilla krypin och sedan gick jag upp till sky city och skulle säga hej till en kompis som jobbar där men hon hadde slutat för dagen men skulle jobba imorgon bitti. Så gick tillbaka till rumet och märkte att min kamra var borta.. hade glömt den på tåget... men sånt är livet, Och sådant som händer en. Det var ju trots allt (ferdag den 13) hehhe. Men fotonen som är på den då :p ja jag hade sparat de på datorn men ändå, är sådana foton jag inte kunnat radera av olika anledningar.. så ni vänner ni är nu någon stans där ute i världen på bild nu xD
sedan så gjorde jag mig inordning för kvällen och la mig somnade inte för än vid 1-2 och vaknade kl 4 och började göra sig inordning för att komma iväg. Gick och checkade in mitt bagage och gick upp till Jessica och hälsade på henne kl 6 på morgon när hon började arbeta. Frukost och sedan var det att gå igenom säkerhetskontrollen och gå mot gate:en. På väg ditt så köpte jag mig en ny kameran, så jag har något att fota med under resan! Sen var det bara att gå vidare till gaten och sätta sig och vänta på avgång. Flygresan ner var på 3 timmar och gick bara bra förutom en unge som skrek nästan hela flygresan ner… när jag väll kommit ner och fåt mitt bagage så träffar jag på Madde åå var så länge sen vi såg varandra och nu sitter jag här.. tänk vad lite chatt på msn kan göra!!
När vi kom fram till Budva där jag nu bor hemma hos Madde så åkte vi och köpte lunch : ) tog något som liknar en jätte pannkaka med kokos och choklad på. Mums, mums. Och Madde tog en Pizza bit. Sen så var det att åka upp till lägenheten, Installerade mig lite och sedan åkte vi ner igen till kontoret och jag gick ner till stranden, badade och solade lite, medan Madde sitter på kontoret.. och en sak jag märkte när jag låg på stranden var att man blir liksom aldrig riktigt torr här nere, hehehe man är antingen blöt eller svettig.. xD
Sen gick jag igenom lilla marknaden… såg lite saker jag antagligen kommer att köpa på mig senare under veckan..
nu sitter jag på kontoret och väntar på att Madde ska bli klar med arbetet så vi kan åka hem och laga lite mat.


NU:
hehe blev inget att laga mat hemma inte, utan vi gick utt och ått :D mycket trevligt, tog en cesar sallad jag, sedan gick vi runt, typ över allt! så nu kan jag vart de bästa natt äventyren är!!! lilla paris tornet, gamla stan, och många, många fler stälen. Jag kommer minst sagt ha en helt underbar semester här nere.

--> Nu vatten i massor innan jag svimmar!

                                             natti på er <3
                                             Rebecka




4. 2010 Montenegro  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-13  |  Tid: 13:07:51

next stop fjolträsk!

Ja snart åker man, jippi säger jag bara. Efter allt jobb i sommar och allt som har hänt under sommaren med tanke på hur jag mått och så… Har åkt fram och tillbaka till den personen jag går nu och pratar med regelbundet. Så ska det nu bli skönt med SOMMARLOV!! Och min semester. Om en timme så åker man in till Mora och sedan vidare till FJOLTRÄSK där man spenderar en natt och sedan vaknar upp och sätter sig på ett plan till värmen och solen.



Förlåt om jag sårade dig i tidigare in lägg men vet inte hur jag ska säga det till dig! Du är en bra kompis, har haft hur trevligt som helst med dig på alla yror jag varit ner på, det ska du veta. Och du har ändrat på mig en del sen vi träffades. Jag mådde inte speciellt bra när jag såg dig den där gången.. den började du ta mer kontakt med mig  och jag fall in i det jag kallar för den där gropen. Tog mig inte ur den och kom allt längre ner.. pratade mer med dig… sen en dag vaknade jag upp och tänkte på allt jag varit med om och sa till mig själv att nu ska jag må bra!! Inte gå här och lura mig själv. Vist det fungerar vissa stunder men ibland ligger jag bara en hel dag och kan knappt ta mig ur sängen. Alla har inte fat det så lätt i livet och jag påstår inte att jag haft det svårast inte men jag är inte ensam om det heller. Det jag vill säga till dig är: jag är väldigt gärna vän med dig och kommer gärna ner till dig och hälsar på dig någon dag när skolan har kommit igång. Jag hoppas att du inte tar illa upp nu med det jag skrivit!




NU så blir det --> packa färdigt


3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-13  |  Tid: 10:31:00

vilken natt det vart

Vilken natt det har varit….
Först kunde man inte somna, Så man satt och pratade med alla olika roligt folk. Sedan när man blir så där någorlunda trött så vad händer inte då… Jo en vis person sms:ar mig, bara så där. Skriver typ.. förlåt för i det jag sa idag… okej? Bråkade vi ens? Jag har sagt att jag behöver tid, Och jag vill inget mer än att vara vän med dig nu. ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FATTA?!!!!
Så det gjorde inte saken bättre.. Men någon gång runt 3 i natt så lyckades jag somna och vaknade av att mobilen ringer kl 9 :O va fann lått mig få sova någon gång när jag kan det!!  Vet inte exakt vad jag drömde inatt, Men det har varit mycket det. Allt längre tid jag nu vaknar till lv kommer allt fler bilder fram… Jag drömmer fortfarande om dig, det kan jag inte fatta själv att jag gör. Jaja jag klev iallafall upp när mobilen ringde, och nu sitter jag här… slösar bort min dyrbara tid i livet. Ska väll gå och ta mig en kopp tee nu så man vaknar till liv för dagens äventyr, det är ju trots allt fredagen den 13, får se vad jag råkar ut för idag.

nu ----> tee


3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-13  |  Tid: 00:42:56

Hur dåligt får man må innan det går för långt?

Kan man må dåligare än så här? Avskyr mitt liv och allt…. Vill bara bort, bort, bor. Vill inte ha men vissa människor och göra längre. Har bara blivit sviken av så många på den senaste tiden, den ena efter den andra kompisen har svikit mig på deras sätt.
Nu ska jag starta om mitt liv.
Men kommer koma ihåg allt ändå, Och tankarna kommer ändå att finnas kvar. Allt de ni alla olika människor har gjort mot mig.

Har ni någon gång blivit så sårad att du inte kan sova?
Har ni någon gång blivit så sårad så du inte klarar att ta dig upp ur sängen?
Har ni någon gång blivit så sårad att du inte klarar av att ta hand om dig själv?
Har ni någon gång blivit så sårad att du bara vill dö?
kan nog fortsätta hur länge som helt och skriva olika saker, men det får räcka nu,  ska väll ha en fortsatt bra kväll!


Men nu ska jag drömma mig bort i musikens värld och packa färdigt för avfärden som blir av snart.

 


                                   Ha det bra till nästa gång nu!


3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-12  |  Tid: 22:13:47

dagarna i två

Hej hopp

Ja dagen har gått hur fort som helst, har liksom ingen aning om var all tid tog vägen. Jag som skulle hinna med så mycket han med så lite. Jag har iaf hunnit med åter igen ett besök i mora.. känns som jag bara befinner mig mer eller mindre i mora hela tiden nu..

Gårdagen (onsdag) så var jag i mora med Sanna hela dagen. Gick rund och köpte lite smått, sådant som kan vara bra att bara behöva. Sedan hamnade vi på kaffe stugan, satt minst där i 2 timmar och snackade skit, och jag han väll få i mig hela 3 koppar te… inte konstigt att jag blev full med energi efter det. Sen rund 17.30 så skulle vi äta middag med Fia :D blev en helt underbar middag med de två, där jag beställde in en pepparlax. Efter middagen så for jag och Fia hem medan Sanna stannade kvar i mora. När jag väll kom hem så satt jag mig ner på golvet i mitt rum och bara funderade över livet….. allt som hänt under de senaste månaderna. Det är minst sagt inte lite det inte. Fick tårar ner för båda mina kinder när jag kom och tänka på allt som hänt. Så där runt 12 i natt försökte man somna men det var helt hopplöst som alla andra tidigare nätter så blev att städa mitt rum ytligare lite till, kommer nog vara prima rent om det forsätter så här : >  sen så blev det att packa resväskan lite.


Ja idag som sagt så hade jag så himla mycket att hinna med, men man han inte med allt det… han iaf med ett besök i mora hos frissan, så nu har jag ny frisyr oxså. Sen så blev det att fixa det ena efter det andra i mora innan det blev att åka hem. Fick oxså tillbaka min dator idag (jipp) en dator som äntligen fungerar som den ska. Och nu sitter jag här och lägger in massa musik på mobilen tills det bär av! 

                                                     //kramzzi


3. 2010 sommar  |   Kommentarer (0)
Datum: 2010-08-12  |  Tid: 18:05:57

Ny blogg start!

Ja nu har jag tagit tag i det här igen efter en väldigt lång blogg paus. Men kommer nu blogga ett tag fram över igen.
tog en paus från det hela någon gång i Mars, April men nu kommer det allt fler inlägg från mig framöver.

kram på er!



Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus